Fond za hitne slučajeve
Nikada ne znate kada vas mogu zadesiti neke neočekivane i iznenadne situacije. Za tako nešto trebali biste imati nešto novca sa strane kako biste odmah mogli riješiti nastali problem. Može se svašta dogoditi, od nekih kvarova u domaćinstvu, možda neki kvar na autu ili nešto slično tome.
Ako imate nešto novca sa strane tada vam nije toliko teško riješiti problem odmah, ali ukoliko nemate tada to opterećuju vaš kućni budžet i nalazite se u financijskim problemima. Kako biste to izbjegli tada ćete osnovati fond za hitne slučajeve. Možete novac stavljati na stranu u neku ladicu, kovertu ili slično, te odvajati svaki mjesec određeni iznos za neke neočekivane situacije. Tako ćete ih lakše podnijeti, te nećete morati brinuti o još jednom problemu kada nastane onaj prvi.
Financijske odluke koje morate donijeti
Sama spomen na financije može nam zadavati glavobolju. Rijetko tko se voli zamarati financijama iako je to vrlo bitno i nužno. Ipak, o njima se mora razgovarati, a i donijeti neke odluke koje će nam pomoći da budemo financijski stabilniji. Uz sve veće troškove teško je nešto uštedjeti, pa i priuštiti si nešto. Nemojte zaboraviti da je ključ u planiranju i dobrim odlukama.
Već sa prvom plaćom bismo trebali donijeti neke financijske odluke kako bismo se već na početku svog financijskog vijeka mogli naučiti kontrolirati, štedjeti i pametno raspolagati s novcem. Ugovorite štednju, bilo kakvu, svaka štednja je dobra štednja. Rasporedite svoj novac svaki mjesec, na režije, stanarinu, kredite ako ih imate i slično. Uvijek znajte koliko imate na računu i s čime raspolažete. Samo s takvim financijskim odlukama možete biti financijski slobodni i neovisni o drugima.
Kako se oporaviti nakon neočekivanog troška
Imali ste neke neočekivane troškove, a niste imali ništa novca sa strane kako biste to pokrili. U tom slučaju morali ste uzeti novac od plaće što vam je zadalo druge probleme. Novčani problemi nikada nisu ugodni, a vrlo često do njih dođe upravo zbog ovakvih neočekivanih troškova.
Možemo to izbjeći tako što ćemo svaki mjesec odvajati nešto od plaće i štedjeti za takve situacije. Ako vam se već dogodila takva situacija sada se morate od toga oporaviti. Pripazite malo na što trošite i naravno koliko trošite. Izbjegavajte nepotrebne troškove poput kupnje proizvoda koje nećete koristiti. Kupujte samo ono nužno jer za oporavak će vam sigurno trebati neko vrijeme. Ukoliko se ne držite tih osnovnih smjernica možete se dovesti u još veće financijske probleme, a to sigurno ne želite.
Nova godina i nova financijska slika
Za blagdane i Novu godinu se zasigurno dobro istrošimo. Kupovina poklona, možda dekoracija za dom, hrana, razne delicije i nova odjeća za proslave i zabave, može dosta stanjiti naš bankovni račun. Obično se i dogodi da na početku nove godine zbrajamo troškove i zadnje novce do plaće.
S početkom nove godine obično donosimo neke novogodišnje odluke, možda da idemo na dijetu, da potražimo novi posao ili da nešto promijenimo u svom životu, a možemo donijeti odluku i da popravimo svoju financijsku sliku. Odluke koje donosimo na početku godine obično ne potraju dugo, možda samo par dana, ali pokušajte u ovom slučaju ipak donijeti odluku koje ćete se držati cijelu godinu pa i godinu nakon nove. Popravite financijsku situaciju, dajte si zadatak da ćete ove godine štedjeti, otplatiti barem neke dugove koje imate te naučiti bolje raspolagati sa svojim osobnim financijama. kada steknete naviku pratiti svoje troškove tada će vam to biti nešto sasvim normalno i prirodno.
Loše navike kojih se morate hitno riješiti
Postoje neke loše navike koje vam nikako ne idu na prilog u vašem poslovnom svijetu. Mogli biste na taj način naštetiti sebi, narušiti si ugled, povrijediti možda nekoga ili jednostavno razljutiti šefa što nikako ne biste htjeli. Pokušajte pratiti svoje ponašanje, sagledajte to sa nekog drugog kuta, pratite reakcije drugih na vaše ponašanje te na vaš odnos s kolegama i poslovnim partnerima.
Često sami sebe ne vidimo pa tako ne vidimo svoje mane, a drugima je dosta neugodno upozoriti nas na to. Vrijeme je da sami počnete razmišljati o svom ponašanju i lošim navikama. Rijetko tko danas nema profil na društvenim mrežama pa vjerojatno i vi pripadate grupi ljudi koji ga imaju. Društvene mreže nikako nisu mjesto gdje ćete dijeliti statuse o poslu, pogotovo ako ćete se žaliti na sam posao, kolege ili čak šefa. Tako ćete si uništiti reputaciju, te biste mogli imati ozbiljnih problema na poslu. Tračanje u uredu, ogovaranje, ljutnja, svađanje i slično, nikako nije dobro došlo na radnom mjestu. Riješite se lošeg raspoloženja, stalnog kritiziranja, a vrlo je bitno i smanjiti svoje reakcije. Nemojte burno reagirati, promislite prije nego nešto napravite ili kažete. Prihvatite druge i njihove različitosti. Nitko ne voli osobu koja pametuje i koja misli da je uvijek u pravu. Loša je navika sjediti za radnim stolom i ručati, ako imate kuhinju na radnome mjestu, ručajte tamo kako biste promijenili malo okolinu. Izađite van, prošećite, bit će vam lakše raditi nakon par kraćih pauza te ćete biti produktivniji. Kada se riješite loših navika koje vas zapravo koče na putu do uspjeha, sami ćete primijećivati razliku iz dana u dan.