Sve češće svjedočimo tvrdnjama kako su proizvodi i usluge u Hrvatskoj skuplji nego u drugim zemljama, posebice u našem susjedstvu. S uvođenjem eura, građani su postali još osjetljiviji na razlike u cijenama te su usporedbe postale svakodnevica. Nedavna usporedba cijena u trgovačkom lancu DM pokazala je znatne razlike, pri čemu su neki proizvodi u Hrvatskoj bili čak dvostruko skuplji nego u Njemačkoj, unatoč većoj kupovnoj moći njemačkih potrošača. Ova činjenica potaknula je brojna pitanja o razlozima visokih cijena u Hrvatskoj.
Ujedinjena europska valuta ne znači nužno ujednačene cijene. Iako se očekuje da će proizvodi u zemljama koje koriste euro imati slične cijene, realnost je često drugačija. Kako bismo dobili konkretan odgovor, proveli smo detaljno istraživanje cijena u popularnom trgovačkom lancu DM, uspoređujući cijene u Hrvatskoj, Njemačkoj, Italiji, Austriji i Sloveniji. Nakon usporedbe svih dostupnih podataka, utvrđeno je da je najveći broj proizvoda koji se prodaju u hrvatskom DM-u također dostupan u slovenskom DM-u, dok je najmanji broj zajedničkih proizvoda pronađen u talijanskom DM-u.